close
從小到大我對奶奶的印象,似乎只有每次到美國都會吃到的甜粿,記得每一次跟奶奶說我肚子餓的時候,總是在幾分鐘後就拿到了滿滿的一大盤紅豆粿,四年半以前,阿嬤病倒了,老實說,我真的沒甚麼感覺,小時候也沒有被奶奶帶過,真的沒甚麼印象,但在我的感覺,奶奶是一個很肯吃苦的人,常常看她在家中不停的打掃,也還有在後院種菜,雖然已經駝背了,卻似乎永遠不會累,我光是看著她這樣,就覺得很辛苦了。四年半,看著奶奶在病床上,狀況時好時壞,每次到醫院看她的時候,都覺得她很痛苦,現在,她應該快樂的在上帝的旁邊了吧!
阿嬤,我們天堂再相會!
I don’t have many memories about grandma. But I’ll never forget the sweet cake. Every time I said that I’m hungry, I’ll get a lot of sticky rice cake after a few minutes. I think grandma is a woman who works very hard. Though she is humpback seriously, she still did the housework and plant vegetables. I think to lie on the bed for over four years is really a torture for her. Maybe pass away is a relief. Grandma, see you in heaven!
arrow
arrow
    全站熱搜

    f1991714 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()